dinsdag 24 maart 2020

Samen vooruit in ongekende tijden

Beste lezer,

Wij maken ongekende tijden door en onze fractie hoopt dat dit bericht u in goede gezondheid bereikt. Het coronavirus heeft ons in zijn greep gekregen en het openbare leven is tot stilstand gekomen. Met verbazing kijken wij om ons heen; lege straten, gesloten scholen, eet- en drinkgelegenheden en zelfs sommige winkels zijn dicht en het vliegverkeer hoog boven onze hoofden is stilgevallen.

Ook u zal zorgen hebben, om familie, om vrienden en bekenden. Liefsten en naasten waar we opeens niet meer op bezoek kunnen komen, of zelfs niet meer op bezoek mogen komen, met wie we hoogstens nog kunnen spreken. En er is niemand die ons kan zeggen hoe lang deze situatie zal aanhouden.

Tegelijkertijd staan mensen op om elkaar te hulp te komen. Buren letten op elkaar en doen voor elkaar boodschappen, in een wijk in Eerbeek zorgt de bewonersvereniging dat hulp gecoördineerd wordt en ons Brummense Buurtkanaal.nl  brengt mensen die hulp nodig hebben en die hulp kunnen geven op https://buurtkanaal.nl/uitgelicht/coronahulp-nodig-laat-het-weten bijeen.

Ook het Gemeentebestuur doet haar best het voor haar inwoners en ondernemingen zo dragelijk mogelijk te maken.

Op de site van de Gemeente vindt u een speciale pagina met nog veel meer informatie over Corona .

In nauw overleg met de gemeenteraad wordt door onze burgemeester Alex van Hedel hard gewerkt aan nieuwe manieren om besluitvorming en uitvoering van beleid zo veel mogelijk te kunnen laten doorgaan. In deze onzekere tijden is dat hard nodig. Beeld-bellen en -vergaderen, openbare vergaderingen rechtstreeks delen via het internet, het zijn enkele van de onorthodoxe alternatieven die onderzocht worden om de continuïteit van ons bestuur zeker te stellen. D66 ondersteunt deze initiatieven van harte.

Wij denken dat op deze manier wij allemaal, ieder op zijn eigen wijze en binnen zijn eigen mogelijkheden, een bijdrage kunnen leveren om in deze ongekende tijden samen zo goed mogelijk vooruit te komen.

Pas goed op uzelf,
Pas goed op elkaar,
Wij hopen spoedig tot ziens!

Namens de fractie van D66 Brummen Eerbeek,

Rolf Schinkel & Merijn van As